Friday 18 March 2011

Sejuta cinta untuk ibunda


Pada zaman moden ini, hubungan antara anak dan ibu bapa sudah nampak renggang. Jarang ditemukan seorang anak yang masih terikat erat dalam ketaatan pada ibu dan bapanya.

Faktor ‘sibuk’ dengan rutin harian mereka menyebabkan hubungan ini semakin lama semakin menjauh.

Merebaknya budaya Barat juga menularkan aspek negatif yang sepatutnya kita berhati-hati. Budaya egaliter iaitu menganggap ibu bapa sama seperti orang yang lain.

Bersikap sama seperti sikap terhadap orang lain sehingga norma, sopan santun dan etika tidak ditemukan lagi dalam pergaulan di rumah. Anak sibuk sekali sehingga tidak memerhatikan ibu bapanya yang sudah lanjut usia.

“Kasih ibu sepanjang hayat, kasih anak sepanjang bayang.” Begitulah pepatah yang sesuai bagi menunjukkan kenyataan ini. Fenomena yang tentu sahaja perlu diberi perhatian sewajarnya.

Buku ini hadir bagi memperingatkan kita kembali akan pentingnya berbakti kepada ibu bapa. Mengenalkan lagi hakikat taat kepada kedua-dua mereka dan mengoptimumkan kebaikan bagi mereka.

Dapatkan buku terbaru terbitan Kemilau Publika Sdn Bhd, di kedai-kedai berhampiran anda seluruh negara dan rangakaian kedai buku MPH, Popular. Layari www.kemilau.com.my.

No comments:

Post a Comment